Архів записів

DSC 098827 травня після чергової перерви, викликаної карантинними заходами в зв'язку з пандемією COVID–19, в Ізмаїльському історико-краєзнавчому музеї Придунав'я відбулося засідання історико-філософського клубу «Дім Тульчіанова». На початку зустрічі зі вступним словом перед клубчанами виступила модератор клубу, заступник директора з наукової роботи, – Катерина Петрівна Альошина, яка привітала всіх членів клубу й оголосила теми виступів.


    З першим докладом «Пророчі передбачення Олександра Пушкіна» виступила постійний та активний член клубу Тетяна Миколаївна Новікова. Вона розповіла, що до пророків Олександра Сергійовича Пушкіна відносять давно й зазвичай мова йде про те, що він передбачив своє майбутнє, нетлінність, вічність своєї поезії і безсмертя своїх прозових творів, і наводять як приклад широко відомий його вірш «Памятник»: «Я памятник воздвиг себе нерукотворный...».
    Пушкінські пророцтва тлумачі вважають схожими на центурії Нострадамуса. Різниця полягає в принципі, призначеному в основу прогнозів, – космічної математики. Що стосується принципу циклічності явищ, то в моделі Пушкіна цикл фізичного життя народу дорівнює 314 рокам. Такі ж цифри відповідають і циклу духовного життя.
    Під фізичним ритмом народу мається на увазі період економічної цивілізації, а під духовним ритмом – цикл громадської цивілізації. Склавши ці рівні числа, отримаємо 628 – повний цикл фізичного і духовного розвитку. Тобто кожні 628 років народ проживає дві цивілізації. На цьому часовому відрізку виникає і розвивається нова наукова ідея, нове осмислення життя, природи й життєустрою.
    Пушкін, кажуть дослідники, склав таблицю порядків життя людства. За мінімальний «квант» ритму життя він взяв 7 днів і отримав інші порядки, подвоюючи попередні. Таких порядків в його таблиці 21.
    Чи є Пушкін Нострадамусом нашого часу? Пророцтва Нострадамуса широко вивчалися, вивчаються, зіставляються з справдженими реаліями. Пушкін як пророк-вчений і розробник таблиці порядків життя людства народу невідомий. На це питання судилося відповісти нашим нащадкам.
    З другою доповіддю «Метричні книги і записи в Бессарабії» виступила Валентина Василівна Щокіна – викладач МАУП, с недавнього часу активний член клубу любителів історії «Дім Тульчианова». Вона повідала, що православні метричні книги велися з 1722 по 1918-й, крім православних, були також католицькі, лютеранські, баптистські, мусульманські, іудейські, старообрядницькі та сектантські метричні книги. В них записували офіційні дані про народження, шлюб і смерть, поділені вони були на три частини, в кінці кожної частини підводився підсумок за рік, також короткий підсумок проводився в кінці кожного місяця. Крім того самі жителі могли бути враховані в інших парафіях, не за місцем свого проживання, наприклад, могли хрестити дитину не в своїй церкві або якщо наречена була з іншого села, то могли вінчатися в тій церкві, відповідно запис про шлюб буде знаходиться в іншій книзі. Велися метричні книги в двох примірниках: справжній зазвичай зберігався в церкві, а копія завірена церковним причтом вирушала в архів консисторії. Метричні книги зберігаються в ЗАЦСах 75 років, після чого передаються в державні архіви.
    В останні роки все частіше сотні людей звертаються до державного архіву Одеської області з проханням знайти найближчих родичів, дізнатися справжню національність предків, відновити родовід. Але колись територія Бессарабії переходила від однієї держави до іншої, а населення краю до сих пір славиться своєю багатонаціональністю. Зараз на території південної Бессарабії знаходиться 7 сучасних районів: Арцизький, Тарутинський, Татарбунарський, Болградський, Ренійський, Кілійський, Ізмаїльський. І перша опис, як правило, починається з метричних книг часів Російської імперії до 1917-1918 років. Потім йде опис номер три – це метричні книги вже румунської православної церкви, так як з 1918 по 1940 року, а потім з 1941 по 1944 роки ці території входили до складу Румунського Королівства. І п'ята опис – це опис цивільної реєстрації актів цивільного стану з 1930, зазвичай, по 1940, потім 1941-1944 роки. Це вже не церковна, а громадянська реєстрація теж румунською мовою. Тобто, ці книги, в принципі, дублюють один одного з третього опису румунської православної церкви.
    Для того щоб правильно оформити запит на пошук в архіві необхідно знати: прізвище, ім'я, місце народження й рік, щоб можна було мати уявлення яку книгу, в якому районі замовляти, так як книг дуже багато, всі вони досить об'ємні та знайти людину просто на прізвище досить складно. Це можна зробити, з огляду на те, що книги, як правило, принаймні починаючи з 30-х років супроводжувалися спеціальними алфавітами.

 

DSC 0972

 

DSC 0981

 

DSC 0987

 

DSC 0985

Добавить комментарий